
Om oss
TRY Schjærven Media er Norges største uavhengige mediebyrå. TRY og Schjærven, to av Norges mest toneangivende kommunikasjonshus starter starter selskapet som et joint venture.
TRY Schjærven Media er Norges største uavhengige mediebyrå. TRY og Schjærven, to av Norges mest toneangivende kommunikasjonshus starter starter selskapet som et joint venture.


Kort om TRY
Etablert: 1998
Eierskap: Ferd (60 %), ansatte (40 %)
Ansatte: 400
Omsetning: 1.36 mrd. (2022)
Driftsinntekt: 545 mill. (2022)
Globale nettverk: TRY Reklamebyrå har en strategisk allianse med det globale kommunikasjonsselskapet WPP, for å representere byråkjedene Grey Group, VMLY&R og Ogilvy i Norge.
TRY Råd representerer den internasjonale kjeden Kreab i Norge og har tilgang til deres globale nettverk.
Nordisk byrånettverk: Sammen med de andre WPP-byråene INGO (Stockholm), UncleGrey, (København) og SEK (Helsingfors) etablerte TRY et nordisk nettverk i 2019.
Nordisk mediebyrånettverk: TRY Opt er en del av mediebyrånettverket Independent Nordic Network (INN), sammen med HowCom (Sverige), Calibrate (Danmark) og NØRR3 (Finland).

TRY-konsernets virksomheter
-
01
TRY AS er morselskap i konsernet og TRY Reklame er en del av dette selskapet -
02
TRY Råd - rådgivning, PR og innhold -
03
TRY Design - merkevareutvikling og strategisk design -
04
TRY Opt - mediebyrå, performance marketing, film & motion produksjon -
05
TRY Dig - teknologi & digitale tjenester -
06
TRY Riga - teknologi & digitale tjenester -
07
TRY Gøteborg- teknologi & digitale tjenester -
08
TRY Pluss - investeringsselskap -
09
Netlife Bergen - teknologi & digitale tjenester -
10
POL Reklamebyrå -
11
Mars Brand Strategy - merkevarestrategi og MasterClass utdanningsprogram


Vår historie
-
1998
TRY Reklamebyrå etableres
-
2007
TRY Apt dannes
-
2013
TRY etablerer reklamebyrået POL
-
2015
TRY Opt etableres
-
2018
TRY Råd skilles ut som et eget AS
-
2019
TRY Film etableres som en selvstendig merkevare under TRY Opt
-
2019
TRY Innhold etableres som en selvstendig merkevare under TRY Råd
-
2020
TRY etablerer kontor i Bergen
-
2020
TRY etablerer martechbyrået TRY Dig
-
2020
TRY Design etableres som en selvstendig merkevare under TRY Apt
-
2021
TRY etablerer kontor i Riga, Latvia
-
2024
Netlife Bergen blir til Tre, og blir en del av TRY Dig
-
2024
TRY Dig kjøper app-selskapet Beining & Bogen
Våre tjenester
Noen ganger er løsningen enkel – en kampanje på sosiale medier, en reklamefilm eller en ny nettside. Andre ganger er det behov for å løfte blikket og løse utfordringen med en bredere tilnærming. I TRY skreddersyr vi teamet etter oppgaven, på tvers av kompetanseområder. Når kreativitet, strategi og teknologi samler krefter, skaper vi helhetlig kommunikasjon som gir resultater.
Se våre tjenesterVåre samarbeidspartnere
-
WPP er verdens største kommunikasjonsselskap, med tilstedeværelse i 112 land.
-
TRY-huset er sertifisert HubSpot Diamond Partner, og som kunde hos oss har du unik tilgang på et av verdens mest spennende marketing technology-miljøer.
-
Gjennom samarbeid med SB Insight får TRY-huset innsikt og analyser som løfter bærekraftskommunikasjonen i bedriften din.
-
Med kommuniksjonsbyrået Kreab på laget, kan TRY-huset tilby norske kunder lokalkunnskap om myndighetskontakt og beslutningsprosesser i 25 land.
Karriere i TRY
Det er fornøyde kunder vi lever av, derfor jobber vi hardt for å finne de beste løsningene – uavhengig av størrelsen på oppdraget. Vi søker ansatte som er opptatt av faget, holder seg oppdatert, og hele tiden ser etter nye løsninger som kan skape effekt for kundene. Uansett stilling må du evne å tenke strategisk, samtidig som du er operativ og samarbeider på tvers av fagmiljøene.
TRY består av medarbeidere med ulik spisskompetanse og bakgrunn. Fra erfarne reklamehoder, formgivere og kanalspesialister, til driftige prosjektledere, tidligere stortingspolitikere og produsenter innen tekst, lyd og bilde. Våre ansatte er fra 19 til 65 år, fra inn- og utland. Sammen skaper vi kommunikasjon som virker.
