Om oss

TRY Schjærven Media er Norges største uavhengige mediebyrå. TRY og Schjærven, to av Norges mest toneangivende kommunikasjonshus starter starter selskapet som et joint venture.

image
image

Selskapene som står bak

  • TRY-huset

    Øvre Slottsgate 8, Oslo

    +47 22 40 05 00

    post@try.no

    Les mer

  • Schjærven

    Mølleparken 4, Oslo

    +47 23 08 65 00

    hei@schjarven.no

    Les mer

  • Re:Media

    Mølleparken 4, Oslo

    +47 23 08 65 00

    kontakt@remedia.no

    Les mer

Kort om TRY

Etablert: 1998
Eierskap: Ferd (60 %), ansatte (40 %)
Ansatte: 400
Omsetning: 1.36 mrd. (2022)
Driftsinntekt: 545 mill. (2022)


 

Globale nettverk: TRY Reklamebyrå har en strategisk allianse med det globale kommunikasjonsselskapet WPP, for å representere byråkjedene Grey Group, VMLY&R og Ogilvy i Norge.

 

TRY Råd representerer den internasjonale kjeden Kreab i Norge og har tilgang til deres globale nettverk.

Nordisk byrånettverk: Sammen med de andre WPP-byråene INGO (Stockholm), UncleGrey, (København) og SEK (Helsingfors) etablerte TRY et nordisk nettverk i 2019.


Nordisk mediebyrånettverk: TRY Opt er en del av mediebyrånettverket Independent Nordic Network (INN), sammen med HowCom (Sverige), Calibrate (Danmark) og NØRR3 (Finland).

image

TRY-konsernets virksomheter

  • 01 TRY AS er morselskap i konsernet og TRY Reklame er en del av dette selskapet
  • 02 TRY Råd - rådgivning, PR og innhold
  • 03 TRY Design - merkevareutvikling og strategisk design
  • 04 TRY Opt - mediebyrå, performance marketing, film & motion produksjon
  • 05 TRY Dig - teknologi & digitale tjenester
  • 06 TRY Riga - teknologi & digitale tjenester
  • 07 TRY Gøteborg- teknologi & digitale tjenester
  • 08 TRY Pluss - investeringsselskap
  • 09 Netlife Bergen - teknologi & digitale tjenester
  • 10 POL Reklamebyrå
  • 11 Mars Brand Strategy - merkevarestrategi og MasterClass utdanningsprogram
TRY konsernet
TRY konsernet

Vår historie

  • 1998

    TRY Reklamebyrå etableres

  • 2007

    TRY Apt dannes

  • 2013

    TRY etablerer reklamebyrået POL

  • 2015

    TRY Opt etableres

  • 2018

    TRY Råd skilles ut som et eget AS

  • 2019

    TRY Film etableres som en selvstendig merkevare under TRY Opt

  • 2019

    TRY Innhold etableres som en selvstendig merkevare under TRY Råd

  • 2020

    TRY etablerer kontor i Bergen

  • 2020

    TRY etablerer martechbyrået TRY Dig

  • 2020

    TRY Design etableres som en selvstendig merkevare under TRY Apt

  • 2021

    TRY etablerer kontor i Riga, Latvia

  • 2024

    Netlife Bergen blir til Tre, og blir en del av TRY Dig

  • 2024

    TRY Dig kjøper app-selskapet Beining & Bogen

Våre samarbeidspartnere

  • WPP er verdens største kommunikasjonsselskap, med tilstedeværelse i 112 land.

    Les mer

  • TRY-huset er sertifisert HubSpot Diamond Partner, og som kunde hos oss har du unik tilgang på et av verdens mest spennende marketing technology-miljøer.

    Les mer

  • Gjennom samarbeid med SB Insight får TRY-huset innsikt og analyser som løfter bærekraftskommunikasjonen i bedriften din.

    Les mer

  • Med kommuniksjonsbyrået Kreab på laget, kan TRY-huset tilby norske kunder lokalkunnskap om myndighetskontakt og beslutningsprosesser i 25 land.

    Les mer

Karriere i TRY

Det er fornøyde kunder vi lever av, derfor jobber vi hardt for å finne de beste løsningene – uavhengig av størrelsen på oppdraget. Vi søker ansatte som er opptatt av faget, holder seg oppdatert, og hele tiden ser etter nye løsninger som kan skape effekt for kundene. Uansett stilling må du evne å tenke strategisk, samtidig som du er operativ og samarbeider på tvers av fagmiljøene. 
 
TRY består av medarbeidere med ulik spisskompetanse og bakgrunn. Fra erfarne reklamehoder, formgivere og kanalspesialister, til driftige prosjektledere, tidligere stortingspolitikere og produsenter innen tekst, lyd og bilde. Våre ansatte er fra 19 til 65 år, fra inn- og utland. Sammen skaper vi kommunikasjon som virker. 

image